Lahti Mankeli
Lahti Mankeli
City Lahti
Lahti

FAQ

Mankeleihin on kohdistunut viime aikoina ilkivaltaa

Jos havaitset pyöriin kohdistettavan ilkivaltaa, ilmoita siitä Mankeli-asiakaspalveluun…

Lue lisää

Käytä Mankelia myös lähimaksulla

Lähimaksu mahdollistaa Mankelin lainaamisen pelkän maksukortin avulla, ja maksu veloitetaan…

Lue lisää

Lähimaksut ja Ajaminen

Olemme havainneet, että monet käyttäjät käyttävät lähimaksua vuokratessaan…

Lue lisää

Some Android Users - Quick Fix


Hyvä asiakas, HUOM! Tietyissä Android puhelimissa on havaittu ongelmia, lainaus ei näy…

Lue lisää

Mankeleihin on kohdistunut viime aikoina ilkivaltaa

Jos havaitset pyöriin kohdistettavan ilkivaltaa, ilmoita siitä Mankeli-asiakaspalveluun (lahticitybike@freebike.com tai +358 413 140 858) tai poliisille. Tarkista pyörän kunto ennen ajoon lähtöä ja ilmoita mahdollisista vioista Mankeli-sovelluksen vikailmoituksella. Voit raportoida vian painamalla varoitusmerkin näköistä kuvaketta, kun sinulla on pyörä valittuna aktiiviseksi. Terveisin, Mankeli-kaupunkipyörätiimi

Käytä Mankelia myös lähimaksulla

Lähimaksu mahdollistaa Mankelin lainaamisen pelkän maksukortin avulla, ja maksu veloitetaan kortilta minuuttihinnan mukaan. Tulevalla kaudella minuuttihinta on 20 senttiä. Lähimaksun käyttäjän ei tarvitse ladata Freebike-sovellusta.

Lähimaksu toimii yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla, sekä Google Pay ja Apple Pay -maksusovelluksilla, jos niihin on liitetty maksukortti. Lähimaksusta ei saa kuittia automaattisesti, mutta kuitin voi tulostaa jälkikäteen asiakasportaalista (https://kaupunkipyorat.lahti.fi/kuitit.html).

Mankeli-asiakaspalvelu auttaa lähimaksun käyttöön liittyvissä kysymyksissä. Freebike tuo lähimaksun pyöriin yhteistyössä Mastercardin kanssa.

Lähimaksu ei vaikuta nykyisiin lipputuotteisiin. Kausilippua ja muita lipputuotteita käytettäessä Mankeli lainataan Freebike-sovelluksella.

Lähimaksut ja Ajaminen

Olemme havainneet, että monet käyttäjät käyttävät lähimaksua vuokratessaan sähköpyöriä. Tämä on hyvä asia. Kuitenkin, kun asioitte asiakaspalvelun kanssa lähimaksu asioisssa, teidän tulee AINA esittää tosite kyseisestä ajosta, muuten, asiakaspalvelija ei voi auttaa asiassa. Saat kuitin itsellesi osoitteesta: https://kaupunkipyorat.lahti.fi/kuitit.html Kuitit ovat pakollisia kun asioitte asiakaspalvelun kanssa koskien lähimaksu maksuja/ajoja.

Some Android Users - Quick Fix


Hyvä asiakas, HUOM! Tietyissä Android puhelimissa on havaittu ongelmia, lainaus ei näy sovelluksessa tai tulee ilmoitus palvelu ei ole käytössä. Ongelmia ilmennyt mm. kiinalaisissa puhelimissa Xiaomi ja OnePlus (Honor) sekä joissakin Samsung malleissa.

Tässä ohje ongelman korjaamiseen:

1. Siirry laitteesi asetuksiin

2. Siirry kohtaan Sovellukset

3. Valitse "Freebike-sovellus"

4. Siirry kohtaan Tallennus ja POISTA SOVELLUKSEN TIEDOT JA VÄLIMUISTI

5. Asenna sovellus uudelleen

6. Voit kirjautua sisään ja käyttää sovellusta normaalisti.

KERRO MEILLE, KORJASKO TÄMÄ ONGELMASI

--------------------------------

Dear customer, NOTE! Users of ANDROID devices who encountered issues with renting a bike, specifically while renting an ebike the app showed "service unavailable '' (after the user rented the ebike and the rental seemingly disappeared while actually being active). It's only users who have phones from China, Xiaomi, OnePlus, Honor and certain Samsung models.

Please follow these steps to FIX the issue:

1. Go to settings of your device

2. Go to Apps

3. Choose "Freebike application"

4. Go to Storage and DELETE DATA AND CACHE OF THE APP

5. THEN reinstall the application

6. This will solve the problem - you can log in and use the application normally.

LET US KNOW IF THIS WORKAROUND FIXED YOUR ISSUE

 
 
Lahti - Tehty Kestäväksi
 
202401-mastercard_logo_web (2)
Partners